Tortilla z Kurczakiem i papryką



Dzisiaj przepis na niezwykłą tortille! Robi się ją około 30 min.

Czego potrzebujemy:
-kurczak 1.5-2 piersi
-przyprawa do gyrosa Knorr (1 łyżka)
-curry (1 łyżeczka)
-oregano (1 łyżeczka)
-1x ogórek małosolny (ja dodaje dla urozmaicenia smaku)
-1x cebula
-1.5 x papryka czerwona
-żółty ser (najlepiej starty, ale ja akurat wtedy zrobiłam tak,że miałam taki ser kółka i wzięłam 6 plasterków i pokroiłam w mniejsze paski) , więc proporcja to albo 6 takich kółek , bądź starty jakieś 4-5 łyżek
-tortilla 5x
-olej 3 łyżki (może być też oliwa)

Sposób przygotowania:

  • Na początek kroimy kurczaka i dodajemy przyprawę do gyrosa, curry i oregano , mieszamy to a następnie dodajemy 2 łyżki oliwy i mieszamy 
  • Zaczynamy kroić warzywa - na początek papryka i cebula
  • Dajemy na patelnię kurczaka ,paprykę i cebulę, mieszamy i tak trzymamy na ogniu jakieś 5 min
  • Odstawiamy patelnię by farsz wystygł (na 5 min)
  • Zaczynamy kroić ogórka i ser 
  • Najpierw po 2-3 min dodajemy ogórka (by jeszcze złapał trochę ciepła)
  • Po tych 5 minutach dopiero dodajemy ser 
  • Bierzemy tortille i nakładamy farsz (pamiętaj dobrze zagiąć rogi by farsz nie wypadł, a do tego nie nakładaj dużo )
  • Na patelnie wlewamy łyżkę oleju i układamy nasze tortille
  • Przekładamy na drugą stronę , a potem na talerz.
  • Jeśli chodzi o sosy to ja osobiście odginam potem tortille i wlewam sos czosnkowy ale to już wedle uznania, jeśli też ktoś woli ostrzejsze smaki proponuje dodać trochę papryczki chilli, bądź ostry sos.
  • Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty